Balada lui Părvulescu, de Katty Perry! (video)

După ce v-am oferit în trecut Balada unui Luce Mic și Balada lui Eric al Glanetașului, a venit timpul să privim cum un alt mare nume din fotbalul românesc este ridicat în slăvi, într-o baladă internațională, de către un mega-artist mondial. Fotbalistul este nimeni altul decât hyper-mediatizatul Paul Pârvulescu, iar cea care îi face o ”alunecare” la caracter este cântăcioasa de muzică ușoară și extrem de ușoară, Katinca, pardon, Katty Perry!

Piesa este arhicunoscută, iar numele de Hot N Cold, adică un fel de ”Cald și rece”, spune totul despre ”rotația” lui Pârvulescu în jurul Bucureștiului și a axei sale microbistice.

Să-i dăm drumul analizei pe text a baladei:

Strofa I:
You change your mind
Like a girl changes clothes
Yeah you, PMS
Like a bitch, I would know
And you Over-think
Always speak Cryptically
I should know
That you're no good for me

  • Încă din primele versuri ale operei observăm vocea galeriei dinamoviste, care îl acuză pe jucător de o schimbare de caracter asemănătoare cu cea prin care o fufă își schimbă sutienul (Like a girl changes clothes ). Urmează un scurt moment al melancoliei triste, în care apare motivul omniprezent în baladele fotbalistice, și anume Motivul Peluzei. În situația de față, Părvulescu este făcut ”bitch” și trimis în  PMS (Peluza Mihai Stoica)
  • Încet încet, vocea colectivă a galerie se individualizează în vocea individuală a unui șef din Ștefan cel mare, care concluzioanează faptul căAr trebui să știu că tu (NR. Pârvulescu) nu ești bun pentru noi
Refren:
Cause you're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in then you're out
You're up then you're down
You're wrong when it's right
It's black and it's white
We fight, we break up
We kiss, we make up (you)
You don't really want to stay, no (but you)
But you don't really want to go-o
You're hot then you're cold
You're yes then you're no
You're in then you're out
You're up then you're down

  • În cor, acționarii și galeria câinilor sar practic la gâtul tânărului medieșan, acuzându-l de accentuata schimbare de feeling-uri. Antiteza  It's black and it's white pare a fi decisivă în convertirea lui Paul din dinamovist în stelist înrăit
  • Spre finalul refrenului, apare și Vocea lui Horoba, care îl acuză voalat pe Pârvulescu de o virtuală saturație față de clubul de pe malurile Târnavei Mari:  You don't really want to stay, no
Strofa a II-a
We used to be
Just like twins
So in sync
The same energy
Now's a dead battery
Used to laugh bout nothing
Now you're plain boring
I should know that You're not gonna change

  • Din balada lui Katty nu putea lipsi nici personificarea, un mijloc poetic extrem de expresiv în operele din lumea dreptunghiului verde. Astfel, în această senzațională strofă secundă, Pârvulescu este luat la rost de tricoul lui Dinamo purtat în dese rânduri. 
  • Tricoul, sfâșiat de decizia lui Paul de a semna cu rivala de moarte, rememorează momentele în care el și Paul erau ”jus like twins”, iar într-un final mai trist ca o zi de octombrie, concluzionează sec: energia și pasiunea ta (nr. Paul Pârvulescu) pentru Dinamo is ”a dead battery”
Iată acum toată Balada lui Pârvulescu!