Ce urmează ?

În ciuda tuturor așteptărilor, România a jucat cu Uruguay așa cum nu o mai făcuse de la acel 2-0 cu Cehia de la Constanța. Fără să mai aducem în discuție faptul că Uruguayul n-a forțat și, mai ales, n-a primit un penalty mai mult decât clar, România a arătat bine. Chiar dacă pierdea, naționala o făcea cu fruntea sus, mult mai sus decât cea din rușinea cu Franța, atunci când tricolorii trăgeau de timp absolut aiurea.

Întrebarea care se pune acum este una arhicunoscută: ”Ce urmează ?”. Momente ca acestea am mai trăit: victoria cu Spania, victoria cu Cehia, egalul din Italia, victoria cu Olanda. Ce a urmat, am văzut cu toții: eșecuri pe bandă rulantă, scandaluri, excluderi, retrageri, acuzații etc.

Acum, după un egal cât un succes cu una dintre cele mai bune echipe ale lumii, riscul de a repeta isprăviile din trecut sunt inevitabile. Deocamdată, patru sunt ingredientele unui viitor însorit al naționalei:


1. Răzvan Raț NU trebuie să se retragă și nici să fie exclus din viitoarele acțiuni ale echipei naționale. Latovlevici s-a descurcat bine aseară, însă acesta nu este nici pe departe o certitudine. Am văzut în prima repriză o gafă a stelistului care era să ne coste, așa cum ne-a costat în turneu sud-american.

2. Victor Pițurcă ar trebui să renunțe la proasta teorie conform căreia o rezervă la echipa de club este automat un jucător ieșit din formă. Am văzut zeci de exemple care spun că o rezervă la echipa de club poate fi o soluție.

3. Probabil că șefii fotbalului își freacă mâinile de bucurie: ”I-am mai regulat odată!” Ei bine, nu, nu ne-au regulat și nici nu ne-au convins de nimic. Concluzia e simplă: Sandu și Dragomir NU AR TREBUI SĂ PLECE! NU, EI AR TREBUI SĂ FIE JUDECAȚI de organele statului pentru ceea ce au făcut cu acest sport! Ei ar trebui să plătească pentru lipsa rezultatelor, pentru lipsa fanilor din tribune, pentru generația de loseri de la Under 21 și pentru multe alte nenorociri aduse fotbalului românesc!

Știu, când am spus organele statului v-am tăiat craca speranței, întrucât, într-o țară ca România, cu cât ești mai hoț, mai bandit și mai mafiot, cu atât ești mai protejat. Cu toate acestea, să sperăm că, fie și dintr-o greșeală pozitivă, vinovații vor plăti!

Hai ROMÂNIA!

foto gsp.ro